2012. január 25., szerda

Keressünk kincseket - avagy új hobbi a láthatáron?

Már évekkel ezelőtt egy ikres fórumon hallottam a Geocaching nevezetű kincskereső játékról, vagy ahogy mások hívják, ládázásról. A lényege, hogy valaki elrejt egy kincset (persze csak eszmei értékről van szó), és a dugihely koordinátáit feltölti a netre, némi info kíséretében, mint pl. mennyire nehezen megközelíthető a terep ( a legnehezebbek akár magas sziklák tetején, víz alatt, stb. lehetnek) , mekkora méretű a doboz amit elrejtett (a leggyakoribbak az ún. micro-k, amik akkorák kb. mint egy kindertojás, és vannak még kis, pár dl-es dobozkák. Néha ennél nagyobbak is vannak, de nyilván minél nagyobb annál nehezebb jól elrejteni.) Márpedig fontos, hogy csak a beavatottak találják meg, különben eltűnne, széthordanák és vége a jó mókának. A magyar geocaching oldal itt.

Tehát a megkereséséhez kell egy GPS amibe az ember be tudja ütni a koordinátákat. Vannak direkt ilyen célra fejlesztett kézi masinák, de igazság szerint sajnáltam régen beruházni rá mert olyan sokat nem kirándultunk na meg mi van ha nem is tetszik a dolog? Aztán mióta vannak ezek az okos telefonok csak le kell tölteni egy alkalmazást és már indulhat is a kincskeresősdi. Lehet keresni konkrét város vagy városrész szerint is, de akár úgy is, hogy az ember megáll egy helyen és megkéri a masinát, hogy ugyan árulja már el melyik a hozzá legközelebb eső rejtekhely. 

Pontosan így tettünk múlt hétvégén. Eredetileg a tengerhez indultunk. Ugyan hűlt egy kicsit a levegő, de még mindig elég tavaszias telünk van, viszont a lányok folyton a vízbe akarnak menni, ami azért csak hideg. És persze minden figyelmeztetés ellenére "véletlenül" mindig elkapja őket egy hullám. Így most megelőzendő egy megfázást gumicsizmát húztunk és így indultunk neki a sétának. 



Campoamorba mentünk, itt is egy szép nagy homokos part van, körbevéve vörös sziklákkal, ráadásul a közelben egy mini erdő is van, szóval ideális hely egy kis délutáni szaladgáláshoz.
A lányok élvezték a hullámok előli futkosást (és hogy végre nem kiabál folyton az anyjuk, hogy vigyázz, bele ne menj a vízbe!), gyűjtögettük a pici kagylókat, én meg közben beaktiváltam a kincskeresőt. Kiderült, hogy pár száz méterre tőlünk van is egy elrejtve. (Ezen ne lepődjetek meg, hihetetlen, de bárhol megállok, tuti van egy km-en belül valami :) ) 

Campoamor

 Szóval a megadott koordináták felé tereltem a kis csapatot. Nem tudom, hogy a kifejezetten erre a célra gyártott kütyük mennyire pontosak, nekem azért volt némi bizonytalanság a végén, de némi kutakodás után sikerült rátalálni az első kincsünkre. 



Volt ám lelkesedés, pedig tényleg csak apró kacatok voltak a dobozban. Szabály, hogy ha kiveszel valamit akkor hagyni is kell helyette egy cseretárgyat, hogy a következő megtaláló is örülhessen. Persze itt ilyesmire kell gondolni, hogy kindertojásból műanyagfigura, kül. országokból némi aprópénz, toll, stb. És mindig van egy kis füzet, vagy ha olyan pici a doboz, hogy füzet nem fér el benne akkor csak egy papírlap, amire feliratkozhatunk, mint megtalálók. Érdekes nézni a dátumokat, előttünk pár nappal is járt ott valaki :)


Később Barcelonában a reptéren a check in után várakozva is ezzel ütöttem el az időt, sikerült két kincset is levadásznom. Pedig itt igazán nem könnyű, féltem, hogy ha nagyon feltűnően tapogatom a padok alját (az egyik ilyen helyen volt elrejtve a dobozka, mágnessel rögzítve) akkor egyszer csak lefülelnek a biztonságiak és magyarázhatom, hogy mi a fenét kerestem... De szerencsére nem voltam feltűnő (vagy csak ismerik a játékot, és tudják, hogy ha adott helyen tapogat valaki akkor nem rosszban sántikál :-) ), mindenesetre itt is meglettek a kincsek :)


Sajnos volt olyan is amit kerestem és nem találtam (pedig becsületemre legyen mondva, felemeltem a gyereket hogy tapogassa végig a pálmafa összes odvát ott is ahol én már nem érem el), kotortam a homokot, pakoltam a köveket, átlapoztam egyenként  a gazszálakat - de semmi. Pedig a honlap szerint sokan megtalálták már, könnyűnek is volt feltüntetve, szóval csak mi voltunk bénák. De járunk mi még arra :)

Nézegettem a különböző elrejtett ládákat és nagyon szellemesek is vannak közöttük. Pl. Alicanteban egy egész sorozat van elrejtve. Méghozzá úgy, hogy az elsőt ha megtalálod akkor ott adnak egy újabb koordinátát, és így jutsz el a másodikhoz. Vagy elvisz egy épülethez, ott a házszámot kell beírni valamelyik koordinátába és így kapod meg a harmadikat, stb. Ezeket nevezetességek környékén rejtik el, így komplett városnézést lehet végigjárni keresgélés közben. Nem beszélve arról, hogy néha olyan helyekre visz el, ami nincs az útikönyvekben, csak a helyiek ismerik, pedig tényleg "megér egy misét". 

Nem tudom mennyire fogunk beleszeretni a kincskeresésbe, de a telefon úgyis mindig nálam van, szóval ha épp adódik egy lehetőség, hát legfeljebb nem hagyjuk ki :)

2 megjegyzés:

  1. Mig otthon eltunk mi is sokat kotottuk ossze a kirandulasainkat geo-caching-gel, es felnottkent is elveztuk. Sot, amikor idekoltoztunk, kiderult, hogy pont volt a Dani jatszoterenel az olajfa alatt is egy es azt azonnal megkerestuk :D azota viszont nem foglalkoztunk vele...de szerintem mar Dani is elvezne nagyon, ugyhogy csak ido kerdese es ujra kezdjuk :)

    VálaszTörlés
  2. Ez tok jo! Bevallom, nekem fogalmam se volt, hogy ez micsoda, pedig lattam ezt a szot sok helyen...lehet, hogy mi is kiprobaljuk, koszi az otletet.

    VálaszTörlés